Cukierki reklamowe – rodzaje

Cukierki reklamowe

Cukierki reklamowe

Mianem cukierków określa się wyrób cukierniczy, jaki uzyskuje się poprzez rozpuszczenie cukru w mleku lub w wodzie do formy syropu, który gotowany jest do momentu uzyskania pożądanego starzenia albo początku karmelizacji. Kolejny etap to dodanie rozmaitych barwników oraz aromatów do uzyskanej w ten sposób masy. Rodzaj uzyskiwanego cukierka uzależniony jest od rodzaju dodanych składników i czasu, w jakim podgrzewana jest masa. Dostępne na rynku słodkości tego typu różnić mogą się od siebie między innymi smakiem, fakturą oraz kolorem. Do wyboru są między innymi cukierki owocowe, miętowe czy kawowe.Słowo cukierki reklamowe wywodzi się z XVIII, gdy w języku polskim zaczęto powszechnie używać wyrazów pochodnych odnoszących się do surowców jadalnych. W tym przypadku, podstawą był wyraz cukier.

Cukierki reklamowe dostępne są w wielu różnych rodzajach. Jednym z nich są landrynki twarde, do produkcji których wykorzystuje się jednolite masy o zróżnicowanych smaka oraz kolorach. Nazwa takich słodkości wzięła się od Fiodora Łandrina, wywodzącego się z Rosji właściciela fabryki słodyczy założonej w Petersburgu w 1848 roku. Do produkcji cukierków twardych wykorzystuje się stężony roztwór cukru z dodatkiem aromatów oraz barwników. Cukierki miękkie wytwarzane są natomiast z masy karmelowej i odrobiny syropu skrobiowego. Takie słodycze to między innymi popularne krówki czy irysy. Kolejną grupę produktów stanowią cukierki pudrowe produkowane ze sprasowanego cukru pudru z dodatkiem stosownych aromatów oraz barwników. Do cukierków zaliczyć można także żelki otrzymywane na skutek zmieszania żelatyny oraz napowietrzonego roztworu cukru i syropu glukozowego.

Popularność produktów, jakimi są Cukierki reklamowe potwierdzają wyniki badań. 90 procent respondentów przyznaje się, że regularnie kupuje słodycze, a 80 procent lubi jeść tego typu produkty. Dla 1/3 badanych stanowią one stały element codziennego jadłospisu. Doskonale sprawdzą się one także w roli podarunków dla klientów – czy to z okazji Bożego Narodzenia czy Walentynek.